• KONTAKT :

• tel.kom.535-904-350
  • e-mail:wtzzlotow@wp.pl

wycieczka do warszawy - 26-27.09.2011

W dniach 26 - 27 września wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do stolicy Polski – Warszawy. Droga była dość długa oraz męcząca, ale atrakcje zorganizowane przez panią przewodnik wynagrodziły nasze trudy.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy pałac Belwederski, który znajduje się przy Trakcie Królewskim w Łazienkach Królewskich. Park Stanisława Augusta Poniatowskiego bardzo nas zauroczył, a jego klasyczne zabytki zrobiły na nas niezapomniane wrażenie. Kolejnym ważnym punktem wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Centrum nauki w prosty i przejrzysty sposób zaprezentowało nam swoje cele czyli promowanie nowoczesnej komunikacji naukowej. Mogliśmy poznać prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Po dość intensywnym dniu wybraliśmy się spacerem przez ulicę Krakowskie Przedmieścia na obiadokolację zorganizowaną w samym sercu Warszawy – Starym Mieście. Zmęczeni ale jednocześnie szczęśliwi z dnia pełnego w atrakcje spędziliśmy przyjemną noc w hotelu.

Poranny zgiełk oraz pośpiech był naszym towarzyszem przy śniadaniu. Od rana czekało na nas wiele atrakcji takich jak: Pałac Kultury i Nauki, Grób Nieznanego Żołnierza, Pałac Prezydencki oraz zwiedzanie starego miasta Warszawy. Nasza podróż drugiego dnia zaczęliśmy od zwiedzania Pałacu Kultury i Nauki, który znajduje się przy placu Defilad. Dowiedzieliśmy się, że jest to najwyższy budynek nie tylko w Warszawie, ale również w Polsce i posiada aż 230m wysokości. Panorama warszawska zrobiła na nas olbrzymie i niezapomniane wrażenie. Korzystając z okazji wstąpiliśmy na małe zakupy do centrum handlowego Złote Tarasy. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy był Plac marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się grób - pomnik Nieznanego Żołnierza. Złożyliśmy hołd ofiarom oraz bohaterom poległym w walce o niepodległość. Po kilku chwilach spędzonych w zadumie ze względów na historyczne tło miejsca, w którym się znaleźliśmy pani przewodnik zabrała nas na spacer Krakowskim Przedmieściem w stronę Pałacu Prezydenckiego. Monumentalny gmach, który znajduje się pomiędzy kościołem pokarmelickim, a hotelem Bristol wychodził zjawiskowo na grupowych fotografiach. Po sesji zdjęciowej, która sobie zafundowaliśmy wybraliśmy się na obiad do jednej z restauracji na starym mieście. Krótkie zakupy oraz spacer na tyle przysporzyły nam zmęczenia, iż wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Złotowa.